Ο Άγγελος και η ψυχή, επειδή είναι ασώματα, δεν
είναι σε ορισμένο τόπο, δεν είναι όμως και παντού. Γιατί δε συνέχουν το παν,
αλλά και αυτά έχουν ανάγκη από Αυτόν που τα συνέχει. Άρα και αυτά βρίσκονται
μέσα σ' Εκείνον που συνέχει και περιέχει το παν και οριοθετούνται κατάλληλα από
Αυτόν.
Η ψυχή τώρα, που συνέχει το σώμα για το οποίο
δημιουργήθηκε, είναι παντού στο σώμα, όχι όμως σαν σε τόπο, ούτε ως περιεχόμενη
σ' αυτό, αλλά επειδή συνέχει και περιέχει και ζωοποιεί το σώμα, έχοντας και σ'
αυτό το θέμα το "κατ' εικόνα Θεού".
Ως Θεός όμως είναι παντού.
Ο Θεός είναι Πνεύμα και όσοι τον προσκυνούν, πρέπει
να τον προσκυνούν με το Πνεύμα και την Αλήθεια (Ιω. 4, 24), δηλαδή να εννοούν
ασωμάτως τον Ασώματο. Γιατί έτσι πράγματι θα τον δουν παντού με το Πνεύμα και
την Αλήθεια Του. Ο Θεός ως πνεύμα είναι ασώματος, και κάτι ασώματο δε βρίσκεται
σε έναν ορισμένο τόπο, ούτε περικλείεται σε τοπικά όρια. Επομένως όποιος λέει
ότι σε ορισμένο τόπο του ούρανού ή της γής πρέπει να προσκυνείται ο Θεός, δε
λέει αλήθεια, ούτε η προσκύνησή του είναι αληθινή. Γιατί ο Θεός, ως ασώματος
δεν είναι πουθενά, ως Θεός όμως είναι παντού - επειδή αν υπάρχει βουνό ή τόπος
ή κτίση, όπου να μην υπάρχει ο Θεός, τότε φτάνομε στο να περιορίζεται κάπου.
Είναι λοιπόν παντού, γιατί είναι απεριόριστος. Πώς
λοιπόν είναι παντού; Ως περιεχόμενος όχι από μέρος, αλλά από το παν; Όχι
βέβαια. Γιατί τότε θα είναι πάλι σώμα. Άρα, επειδή συνέχει και περιέχει το παν,
Αυτός είναι μέσα στον εαυτό Του, παντού και πέρα από το παν, και προσκυνείται
από τους αληθινούς προσκυνητές Του με το Πνεύμα και την Αλήθεια Του (Ιω. 4,
23).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ